Skip to main content

Teoh - aiyaa, gua ni dibunuh ka, wa sula jatuh bangunan maa??

Maaa. apa lu olang bising2 ni??? mati apa?? sia2?? aiyoo...

Sini waa alaa satu cilita mau kasi tau sama lu olang maaa... Sibinarnya, waa pon tak kompem maa, sama ada waa mati jatuh itu bangunan tinggi ataupun waa mati sibab kene bunuh maa.. manyak kilakar...

Sibab, manyak pirkara yang lu olang sama waa pon talak tau maaa...  pitama sikali maa, waa masuk itu bangunan pada jam 5.15 petang itu ali labu maaa.. lipas itu, waa kiluar itu bangunan, sulaa pukul 3.45 pagi ali khamis... manyaa lamaa maa waa abis masa waa dikat itu bangunan... kinapa?? lu olang tau kinapa??? itu olang sprm, pigi toture waa kilana mau tau maklumat dali guwaa... lu tau?? itu ISA pun guna ini method maa kepada org2 yang masuk itu badan... 

Sudaa laa mcm tu punya lamaa meleka tahan guwaa, meleka cakap, guwaa ini tido dalam itu bangunan maa.. aiyaa, dunia2...

Tilak apa laaa.. ini waa mau tnjuk satu gmbar maaa.. lu mingkin kenal sama ini wolang..


Talak kinal?? apa la lu... takpa2, wa kenalkan, ini doctor nama dia Dr. Pornthip, dtg dali Thailand maaa, nak kupas kes guwaaa.. aiyoo, manyak femes laa guwaa ini.. sulaa mati baru femes wooo.. manya telima kaseh laa UMNO.... kilana kamu, guwaa jadi femes... 

Apa ini doc cakap maa?? dia ckp, guwaa mati bukan sibab tjatuh dari itu bangunan tinggi... Dia cakap waa kne bunuh maa.. apa ini.. waa jadik kompius laaa.. tapi, ini doc, talak buleh bawak main punya maa.. ini olang pakar itu bidang Patologi.. ini olang cakap, 80 pelatus maa, sebab waa mati adalah kena bunuh, bukan jatuh... aiyaa, waa pon tilak tau ini fact maa..

Lepas itu, ini doc yang suda bijaya menyelesaikan 10,000 kes ini macam... dia kata kepala waa pecah bukan sibab tijatuh maa, tapi sebab kene pukul... kinapa waa pon talak tau ini pirkala haa???

Ini Olang juga nmpak ada tanda merah dikat waa punya tengku, then ini olang cakap, waa kene cekik maaa.... lagi 1, ini doc pon cakap, waa punya montot ader kesan kene tusuk ngan bende keras maaa... aiyoo manyak segan maaa...

Aiyoo,, manya kejam ini dunia sikalang maaa... Kinapaa maa? ini kan nigala ISLAM?? waa tanak cakap banyak maaa.. nanti apa2 hal guwaa inform u all ,OK??? baek, 

Chow chin cau... 

Comments

ha..ha ..ha mmg menarik..tuan punya badan pun tak lebih2, orang yang ntah dari mana pulak yang lebih sudu dari kuah
AbdullahUmar said…
hmmm... hukum dunia.. selagi matlamat x dicapai, selagi tulah....

Popular posts from this blog

Panggang Ayam - Gune Tin Biskut???

Assalamualaikum... Hari ni, ana nak beri sedikit tnjuk ajar bagaimana nk memanggang ayam dgn sgt senang sekali. Mudah, pantas dan bla33...Ana baru balek dari sebuah program, namenye kem jambori remaja 2009, anjuran ALTIS, sebuah konsultan Anak muda yang sedang giat memperjuangkan Islam dgn membina dan melahirkan seberapa banyak generasi baru yang bakal menggegar dunia sebagai modal insan ummat akhir zaman. Kem yang menyeronokkan ini sedikit sebanyak berjaya mengisi masa lapang ana di musim cuti ini dgn cara yang sgt bermakna.Nak di jadikn citer, ader satu slot pada hari ke2 program ini, yang maner namenyer ialah Kembara Dik Cerdas.. Aktiviti ini mempunyai 8 checkpoint. Yang ana nak citer nih, satu checkpoint yang mner budak2 nih kner merebus/memasak/menggoreng/memanggang sebiji telur dan memastikannya mampu ditelan oleh tekak2 para peserta... waawawawawaw...Peserta2 yang diwakili kanak2 berusia 9-12 tahun ini, bagaimanapun, sedikit sebanyak berjaya melakukan cabarn ini walaupun dgn ban…

kita hanya hamba

assalamualaikum..

kadang2, aku terfikir.. apa erti hidup ni?
apakah aku yang telah hidup 18 tahun 13 hari ni, dah jumpa apa erti hidup?
apakah rutin harian aku ni, betul2 aku jalankan atas dasar aku betul2 faham apa itu erti hidup...

sebenarnya hidup yang macam mana patut aku rutinkan dalam hidup aku?
adakah rutinan yang aku buat ni betul2 aku dah passionate dalam diri aku?
atau aku hanya lelaki typical yang steorotype.: membuta tuli kut apa orang cakap...

aku kadang2 terasa diri aku lemah.. jauh.... jauh... jauh dari PENCIPTA...
ye aku faham, aku hamba. aku pernah duduk sekolah agama 5 tahun.. aku tau ape itu mardhatillah...
aku tau ape itu ma'rfatullah...
aku tau semua tu.. bahkan aku pernah jadi seorang yang bergelar naqib...
aku tau ape tu dosa.. aku tau syurga, pahala... neraka, DOSA..
aku boleh berkuliahkan orang rak2.. ape itu dosa,
ape itu mungkar..
ape itu maksiat...
tapi kenapa aku masih rase aku JAUH... YAA... BELUM BETUL2 dekat dengan ALLAH...
RABBUL JALIIL..
RABBUSSAMAAWAAT..
KENAPA...…

Definisi Syirik

Adapun syirik itu ertinya adalah "mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain" atau dalam lain perkataannya ialah "menduakan-Nya".
Salah satu contoh syirik ialah mengatakan bahawa nabi 'Isa as itu sebagai anak Allah. Syirik termasuk di dalam perkara2 yang membatalkan iman.

PEMBAHAGIAN SYIRIK.

a) Syirik Jali (Nyata).
Syirik Jali adalah mempersekutukan Allah secara terang-terangan.Misalnya ialah perbuatan menyembah berhala dan memohon sesuatu daripada sesuatu yang dianggap mempunyai kuasa; seperti memuja kubur yang dianggap keramat dengan tujuan hendak meminta nombor ekor.Lazimnya perkara seperti ini berlaku di kalangan orang-orang yang kurang berpendidikan agama.

b) Syirik Khafi (Tersembunyi).
Syirik Khafi pula adalah mempersekutukan Allah secara senyap2, iaitu tanpa diketahui oleh orang lain dan boleh juga terjadi tanpa disedari oleh orang lain serta diri sendiri; melainkan hanya Allah sajalah yang mengetahuinya.
Contoh syirik khafi yang disedari ialah:

1) Percaya k…