Skip to main content

Posts

Showing posts from 2010

ようこそOのラマダン... (Welcome Oo Ramdhan)

Selamat datang ramadhan...Hoşgeldiniz O Ramazan.... ...Добре дошли в O Рамадан ...欢迎Ø拉马丹...Willkommen Ramadan OWelkom O Ramadan ...हे रमजान आपका स्वागत है ...Bine ati venit O Ramadan ...Добро пожаловать O Рамадан ...Bienvenue O Ramadan...Dobrodošli O ramazana ..

Alhamdulillah, Allah masih mengizinkan kita menyambut ramadhan setelah melaluinya berkali kali... itulah rahmat.. rahmat dan rahman Allah tidak terjangkau luasnya.. Masya Allah... namun, pulangan dari kita bagaimana??? berapa titikkah kadar syukur kita dengan nikmat ini?? syukur dari amaln bagaimana?? syukur dari ikrar dan i'tiqad bagaimana??? renungkanlah, hayatilah lagu ramadhan berbagai bahasa dari SHEIKH MISHARY RASHID ALAFASY...

manuSIALupakah kamu???

BAYI,
manusia bernyawa berjiwa suci,
yang haknya dibelai dan di didiki,
haknya disantun, diajar dan dijaga rapi,
haknya dielus, disayangi, dicintai,
dengan hati dan cinta yang hakiki,

namun realiti hari ini,
kekejaman makhluq bergelar insani,
yang tidak sedar akan kehadiran Ilahi,
menjaga, meneliti alam ini,
insani terus membuang, mencincang hati si bayi,
baru sesaat membuka mata di dunia ini,
namun dilihatnya, sampah yang mengengilingi,
bukan itu kehendak diri,
namun, kerna si ummi, kerna si ayah, yang bertindak membabi,
bayi terpaksa menjadi mangsa.

kemana perginya iman di hati??
kemana di campaknya harga Agama yang suci??
kemana dibuangnya akal dan fikiran??
bayi dibakar, dicampak, dilayang menjauhi,
semuanya kerana ibu, kerana ayah yang durjana,
yang tidak meletakkan ilmu di hati..

situasi ini tidak mungkin berhenti,
andai semua duduk sendiri memeluk diri,
situasi ini tidak mungkin berhenti,
andai SYARIAH dipijak dijauhi,
SITUASI INI TIDAK MUNGKIN BERHENTI,
andai perlembagaan penjajah masih dijunjung ti…

SeMak?? SamPah?? SaRang?? luMut???!!

dey... aritu, ko punyer blog punyer laa penoh ngan tulisan, skg aper kes bro??? kate sorang member ak...

bro, blog dah berlumut nmpk?? kate sorang junior ak plak yg x penah kenal erti kaki yg boleh ditinggikan sehingga ke kepala...

aritu berapi rapi ko punye blog.. skg ape suda jadi?? sorang nih mmg nk ak bkk kan pose dy ngan perut ibu jari kaki ak nih...

daa r template x lawo!! ak gak salah??

hurm... oleh itu, insya Allah, stat ari ni, ak cobe .. cobe ntok mningkatkan rate of posting addition kt ak nye blog nih...

dan ntok tajok ptame nih.. ak nm memaklumkan... ISNIN NIH< ak dan seluruh pelajar form 5 kt NS nih akan bertemu ngan musuh no2 dyorang (bawah spm) iaitu TRIAL SPM...

Trial.. pekse nih, mnurut brite2 dan khabar2 yang ak tau, result trial nih amatlah essiential ntok dpt biasiswa.. dan mmg sumer org dah tau, biasiswa tu pntg.. kalo xd biasiswa... payah plak nk blaja.. oleh tuh...

ak punyo taget ntok trial nih... 10A.. amacam?? ekau raso, den dapek x?? apo pun doakan lah yoo... d…

SumAtiF!!!!

Assalamualaikum....

Dah lame benor x update blog yg daa bersarang ni... sbb aper??? ntah... Malas??? Sibok??? Anggap je laa aper2...

Aku seorang pelajar... Pelajar yg mner prioriti utamanya kt sekolah ialah, berdakwah dan BELAJAR, akan menghadapi peperiksaan Sumatif 1 sebagai bakal penduduk SPM pada November 2010..

JAdi, Semoga hempasan dan pulasan aku yang dah ak leksanakan dgn kuantiti yang x seberapa nih, ak berdoa kepada Allah agar diberikan minda yang lapang dan hati yang tenang serta bijak untuk menjawab soalan2 yang di kelaskan dalam 11 subjek yang utama...

Aku penah dapat 5a UPSR, aku gak penah dapat 9a PMR, jadi, siapa aku untuk mengahmpakan harapan ibu bapa aku dan aku sendiri yang nk meneruskan heararki yang sepatutnya di jadikan turunan temurun oleh aku?? Jadi, Berdoa lah kita bersama2 utk mendapatkn kefahaman yang sebenar dalam mata pelajarn yang kita ambil... Semoga berkesan pelajarn2 yang telah diajarkn oleh kita selama ini dan bergunalah hendaknya pelajarn2 tersebut... Ami…

ape kes???

tiada yang tersirat mahupun tersurat di sini.. harap maklum~~

BiLa tGn mgGtaTall...

org kate, bakat kalau dibiar terpendam, xder gunenyer... atas prinsip itulah.. Usrah ana, mnggu lepas melakukan satu aktiviti yang menguji mental dan fizikal dalam menghasilkan kerja tangan ini.. lawo x??? hahahaha

laGi IsrAel di MalAySia, L...

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM 1 ISLAM..

tiba2...
"aper hal umar nih, ntah mner2 maklumat dy amek tah, suke2 jer sebar fitnah... x tentu hale.. "

hmm... sebelom ayat tuh btol2 dipersoalkn kt ana, ana ade seswatu nk tnjuk yg menunjukkan
mklumat kt post seblom nih sahih... x mnipu...

seterusnya, mmbuktikan penafian pihak2 ttntu bahawa mereka x bkerjasama dgn
israel... Hmm... Malaysia2...baru satu... tgk mcmner dy ltk lmbg UMNOk kt bwh bndera ISRAEL yang mner bndere tuh skg megah berkibar kt tanah palestin... ape kes laa malaysia nih...

nk lagi??? nah... tgk plak bwh ni...

"bro, ko edit nih gmbor nih... aper plak kene mngene si MELAYU tuh kt gmbr YAHUDI nih??? AND maner ader paper hubungan antara !MALAYSIA ngan 1 Israel... nih tipu nih!!!" kata sesetengah org MELAYU yg mgkn mmbaca post nih...

xper2.... tgk bwh ni pulak...




jadi, persoalalan yang NYATA dan PENTING...
DI MANA PERANAN KITA???!!!
pilihlah pemimpin yang benar2 layak memimpin... kerna Rasulullah pernah bersabda, a…

YahUDi dan MalAysia??

Malaysia dgn ISRAEL bergabung??? Malaysia ngn Zionis laknatullahualaihim bekerjasama??? ape kes nih encik najib??? negara Islam bukan sepatutnyer... melawan ISRAEL ker??? knaper jdk cmni nih Najib???? najib cium tgn Barrack Obama??? aik??? mcmner dan aper kes nih cik Najib??? mner kewibawaan Cik Najib sbagai pemimpin Islam??? mner letaknyer maruah negara kita dalam kepimpinan Islam???

Knaper ye cik Najib??? Saye maken hari maken pelik laa dgn keadaan Malaysia.. Ari tuh, saya tbace satu berita... macamane brunei berusaha bsusah payah nk mmpertahankan Islam dalam negara... ketikamana seorang menteri mencadangkan agar ada satu zon penghalalan arak dalam negara utk menyemarakkan lagi dunia pelancongan... tapi kekerasan pemimpinnya telah mematahkan usaha tersebut. dye ckp dgn tegas... YA, KALAU BEGITU, HARI INI, KITA HALALKAN ARAK.. ESOK LUSA, JUDI, ZINA PULA AKAN BERLELUASA!!! KITA NEGARA ISLAM, HAK KITA MEMPERTAHANKAN NEGARA ISLAM KITA INI!!..
patutlah brunei nih x famous sgt...

Lepas baca …

mALaYSIA. - aRTIS - IsLAm..

AKU SANGAT PELIK AKAN KEHADIRAN FAN PAGE MCM NIH, KEHADIRAN DISCUSSION BOARD MCM NIH.. DAN KEHADIRAN MANUSIA2 YANG X HABEH2 THEGEH NGN DYE NIH... KEBANYAKAN ORG ISLAM, BLER DAA JADIK ARTIS KT MALAYSIA NIH... NESCAYA AKAN MMPEROLEH DOSA KERNA MELANGGAR SYARIAT ALLAH YAITU MENUTUP AURAT... APA GUNANYA MEMAKAI TUDUNG DALAM DRAMA DAN SEBAGAINYA KALAU KT LUAR LIAR X TNTU ARAH????? ADAKAH ALLAH ITU HANYA HADIR DI DALAM FILEM??? ADAKAH PERLAKUAN MNGIKUT SYARIAT ITU HANYA TSABIT APABILA PENGARAH YG SURUH??? OOOH.. PENGARAH LAGI BERKUASA DR ALLAH... MANUSIA HARI INI LEBIH WALA' KPD PENGARAH DR ALLAH... HAHAHA,, BENGAP PUNYE MENTALITI.. SEMOGA ALLAH MEMBERKATI KAMU SEMUA WAHAI PEMINAT KPD SI PELAKU DOSA YG NYATA... KDG2 AKU PELIK,, KENAPA PARA ULAMAK TIDAK DIBERI TUMPUAN SBEGINI RUPA..... ASTAGHFIRULLAH...
/HLIC/bf1435fe23fdaa10e698e147ac10b11c.jpg" alt="" border="0" />
pekejadahnye???



pabila perkara yang menjadi wajib dalam syariat islam, dipermainkn... di mana per…

BatChkU!!!

hmmm... inilah gmbr yang ana akan gunakan utk igt blek kesah2 yg menggeletek tangkai hati swaktu bersekolah...
dan sudah tntu inilah gmbr yang ana akan simpan utk diberitunjuk kpd anak2 smpi cucu2 serta cicit2 yang akan datang....Insya Allah...Batchku yang best... smoge bjaye dunia Akhirat... DuNIA AKHIRAT TUNTUTAN HIDUP!!!

Apa Ada Pada Man U, Real n Chelsea???? baca dan tindak!!!

Sedang ana bersiar siar secara maya di alam maya ini, iaitu di laman sosial yang plg mndapat sambutan, FACEBOOK, ana terjumpa akan satu artikel yang membongkar rahsia di balik kelab2 gergasi dalam arena bola sepak, yakni MU, dan sebagainya... hari ini, kaum yahudi telah 99.9999% berjaya dalam mencapai semua protokol yang dibinanya... dan kita, Umat Islam dan seluruhnya sedang menjadi alat bagi mereka untuk menjayakan semua protokol mereka...

Allah berfirman dalam AlQuran,, yang mana maksudnya, Sesungguyhnya puak yahudi dan nasrani tidak akan sekali duduk berehat sehingga kamu semua mengikuti rentak dan cara hidup mereka... Alahuakbar...

antara protokol mereka dalam 5s ialah stim, sex, smoke, stroke, dan sport... perkara ini ana dapat waktu mmbaca sebuah buku khas untuk palestin daripada cikgu Fatin... terima kasih...

jadi bagi bahgian SPORT... kita hari ini pun sudah mudah benar melihat bagaimana Org2 Islam memperhambakan diri mereka sendiri utk menyjayakan protokol yahudi... yakni sport…

lagu...

salamun alaikum thibtom

lagu hari ni dilihat semakin hari semakin bertambah... tumbuh mcm kulat dan lumut yg tumbuh kt kolam2 di muka bumi ini... Berbilion dah rsenye lagu2 yang penah wujud... x kire laaa lagu tuh dipublishkn dr kompeni2 besar, syarikat2 kecik, atau pun kedai2 jamming mahupun dicipta seara x sengaja oleh ibuk2 yang sedang leka menghilangkn rase jamnye di dapur...

Lagu membawa impak besar dalam hidup manusia... Saidina Abu Bakar cakap, bernyanyi lah kamu, kerna nyanyian itu mampu menenangkn perasaan... Tetatp igt.. sebaaik hiburan itu adalah AlQuran... Jadi berdasarkn penyataan lagu mmbwa impak dalam hidup manusia, sebenarnye lagu mampu membudayakan manusia...

Jiwa manusia hari ini terbentuk dengan lagu... rentak2 yang di didendangkan lagu sebenarnye membentuk jiwa manusia... sebab itulah kadang2 kawan kita nih, kita nmpk ye cam ganas jer, krs jer... cek2 balek lagu aper dye suker, kompem, lagu rock.. x pon yg genre dy keras2 sket.. nmpk laki cm lmbut... lagu jiwang... ta…

.......................................

kadang kadang aku terpikir, di manakah maqam aku di sisi Allah??? di manakah kedudukan aku dalam senarai umat Rasulullah yang paling disayangi baginda..

Berapa juta dosa telah aku hasilkan sepanjang hidupku??? dosa... dosa melakukan kesalahan... menyakiti hati rakan, guru, ibu, bapa semuanya...

kesalahan membiarkan masyarakat yang kian teruk ini makin barah dengan kudis2 jijik yang menjelikkan... mmbiarkan REMAJA2 seusiaku... terus berada dalam kancah kehinaan, kejahilan, kebodohan....

kesalahan tidak menegakkan syariat Allah.. saat perhukuman Allah dibawa main... saat larangan Allah diangkat dijunjung.. saat perundangan BARAT diletakkan di atas ubun2 manakla HUKUM yg maktub dlm AlKitab di pijak, dilenyek di atas jalanan bersemak...

KESLAHAN mengeluarkan kata2 kesat... walaupun telah kusedar.. ISLAM itu indah.. ISLAM itu agama menyerah kepada ALLAH... walaupun sedar, apabila tidak melakukan sesuatu perkara yang telah dijanji, yang telah dikata, maka KEMURKAAN ALLAH KE ATASnya....
WALAUPUN …

Baca Dgn HaTi!!!!

Pernah dengar nama Abu Bakr? Mesti yang pertama kali menjengah benak kita adalah sosok sahabat mulia yang sangat dikasihi Rasulullah saw. Seorang sahabat yang mula-mula sekali masuk Islam dan digelar As_Siddiq kerana setia membenarkan Rasulullah dan mempertahankan Nabi Allah dalam apa jua keadaan. seorang teman ketika hijrah Nabi, ayah mertua dan Nabi pernah berkata, jika ada orang yang paling dikasihi nabi, tentulah dianya Abu Bakr..seorang sahabat yang disebut nabi, yang diharapkan akan memasuki syurga dari mana-mana pintu syurga yang dikehendaki. Seorang sahabat yang rela menginfakkan keseluruhan hartanya dan hanya meninggalkan Allah dan Rasul sebagai bekal untuk keluarganya. Dan semua kisah Abu Bakr yang mulia tentu banyak yang telah dihadam oleh kita

baru2 nih, selepas menonton videio2 lagu maher zain, seorang pendakwah baru yang menyebarkan syiar2 agama Allah dgn uslub nynyian, ana terlihat akan seorang manusia yang bercerita akan keislamannya.. Apabila tertarik, ana mngkaji, …

link aper nih???

http://www.formspring.me/umarosli93.

web tu ckp, link nih utk digunakan kalo ader soklan utk tyer ana.... jadik... klik laaa kalau x malu.. lalalala

Mengenali dan Memahami Di Manakah Allah Menurut Pegangan Salaf Soleh

dipetik dari sebuah laman sesawang...

" Dan sebelumnya kamu tidak pun mengetahui apakah itu Al- Kitab (Al-Quran) dan tidak juga mengetahui apakah itu Iman. Tetapi kamilah yang menjadikan Al-Quran itu cahaya dan pertunjuk kepada sesiapa yang kami kehendaki dari kalangan hamba kami." (Surah As-Syura : 52).

Ramai hari ini demi menunaikan fitrahnya untuk mengetahui di manakah tuhannya lalu mereka pun mengada-adakan cerita-cerita gila dan bodoh demi menghiburkan hati kecilnya, dengan menggunakan akalnya yang sebijak Keldai.

Mungkin celaan ini sangat layak bagi mereka yang mereka-cipta cerita karut apabila ditanyakan kepada mereka di manakah Allah ?

Lalu berceritalah mereka mengenai seorang pengembala kambing yang apabila ditanyakan mengenai di manakah Allah lalu berkata mereka apakah dalam susu itu ada lemak ? Maka jika di jawab ya maka jawablah mereka apakah engkau nampak lemak dalam susu itu lalu dijawab tidak maka demikianlah Allah !! Wujud tapi tidak nampak…

Juga ada cerita l…