Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2010

link aper nih???

http://www.formspring.me/umarosli93.

web tu ckp, link nih utk digunakan kalo ader soklan utk tyer ana.... jadik... klik laaa kalau x malu.. lalalala

Mengenali dan Memahami Di Manakah Allah Menurut Pegangan Salaf Soleh

dipetik dari sebuah laman sesawang...

" Dan sebelumnya kamu tidak pun mengetahui apakah itu Al- Kitab (Al-Quran) dan tidak juga mengetahui apakah itu Iman. Tetapi kamilah yang menjadikan Al-Quran itu cahaya dan pertunjuk kepada sesiapa yang kami kehendaki dari kalangan hamba kami." (Surah As-Syura : 52).

Ramai hari ini demi menunaikan fitrahnya untuk mengetahui di manakah tuhannya lalu mereka pun mengada-adakan cerita-cerita gila dan bodoh demi menghiburkan hati kecilnya, dengan menggunakan akalnya yang sebijak Keldai.

Mungkin celaan ini sangat layak bagi mereka yang mereka-cipta cerita karut apabila ditanyakan kepada mereka di manakah Allah ?

Lalu berceritalah mereka mengenai seorang pengembala kambing yang apabila ditanyakan mengenai di manakah Allah lalu berkata mereka apakah dalam susu itu ada lemak ? Maka jika di jawab ya maka jawablah mereka apakah engkau nampak lemak dalam susu itu lalu dijawab tidak maka demikianlah Allah !! Wujud tapi tidak nampak├ó€¦

Juga ada cerita l…

FiuuHHhHhh... DaHsyiAaaAttttTT!!!

Salamun alaikum...


huh... kepada bdak SHAMS yg dulu gilekn game nih.. ketahuilah.. bukan korang jer yg mmpu bwt keje tuh... Robot pon daa ade...
Sesungguhnya, tiadalah upaya manusia itu utk mengolah ini, andai tidak dipinjam Allah akal yang waras???... justeru, siapakah kita utk bermegah di bumi-NYA??? Allahuakbar!!!!

Maner Org nih???

salam...
berdasarkan Ayat 18 dari surah At-Taubah :- 18.Hanya yang memakmurkan masjid-masjid Allah ialah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari Kemudian, serta tetap mendirikan shalat, emnunaikan zakat dan tidak takut (kepada siapapun) selain kepada Allah, Maka merekalah orang-orang yang diharapkan termasuk golongan orang-orang yang mendapat petunjuk.
Masjid.. hari ini, manusia semakin lupa akan kehadiran masjid.. Masjid hari ini semakin diketepikan.. Manusia lebih suka memilih tempat2 lain untuk diduduki dan tidak memilih masjid... Mengapa??? salah siapa sume nih??? huh???
Kat kampung aku ada sebuah masjid... Masjid kariah Pelangai... Masjid tuh cantik.. megah, mewah, eksklusif... dan hebat... Itulah tempat yg aku slaluu dok bler waktu solat fardhu masok, terutamanya maghrib ngan Isya'... Hari ni aku pegi lagi masjid tadi...
ahhh... Aku tau, korang masih x nmpk lagi mesej atau isu yang aku nk bangkitkn skg nih... OK, berdasarkan ayat tadi, Allah bgtau, Org yg memakmurkan Masj…

hmm.. amcm??

Di KLIK ( D`agro loka )

......KLIK....

Dunia : Episod 3

Lembaga yang dilihat itu mampu tiba di sisinya pada bila bila masa sahaja. Alangkah seramnya hatinya tidak mampu lagi ditafsirkan.... Jantungnya tiba2 menambahkan lagi kelajuannya mengapam darah. Nampaknya, otaknya memerlukan lebih oksigen agar mampu menenangkan fikirannya dan tubuh badannya... Namun nampaknya pergerakan jantungnya yang semakin laju dan laju itu terbukti tidak berjaya menanggung otot2 badannya apabila dengan tidak semena-mena matanya tertutup rapat.. Rapat... Dia tidak lagi mampu melontarkan pandangan kepada lembaga yang dilihat semakin hampir kepadanya

. +++++++++++

Serta merta udara di sekelilingnya menjadi terang secara tiba tiba. Terang... Tempat yang mulanya gelap, legap kini tiba tiba menjadi terang benderang bagaikan disinarkan dengan cahaya matahari yang sangat hampir... matanya terbuka.. namun, matanya tidak mampu dibuka luas memandangkan kadar cahaya yang menerjah masuk ke matanya …

Al - Waasiat...

Assalamualikum...
Sekadar peringatan untuk hari ini,
Aku berpesan kepada sekalian pembaca blog yang sedang membaca blog ini sekarang... Sampaikanlah Kalimah Allah kepada semua sahabat2 kita, Ibu bapa kita, adik2 kita.. dan semua muslimin dan muslimat yg antum semua kenali... pesankan lah kepada mereka perkara yang baik2 ... semaikanlh semangat jihad dalam diri mereka.... Ajaklah mereka berjuang atas jalan Allah...
Ingatlah pesan Allah...
Sesunngguhnya, Allah akan menolong sesiapa sahaja daripada kalangan hambanya yang membantu agama Allah... Tinggalkanlah MAKSIAT.. kerna ia mungkin menjadi penyebab masuknya kita ke dalam syurga...
ALLAHUAKBAR.... -pesanandarisipembuatdosa/pencariketengan/pemburukeberkatan:abdullahumarrosli-