Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2011

kita hanya hamba

assalamualaikum..

kadang2, aku terfikir.. apa erti hidup ni?
apakah aku yang telah hidup 18 tahun 13 hari ni, dah jumpa apa erti hidup?
apakah rutin harian aku ni, betul2 aku jalankan atas dasar aku betul2 faham apa itu erti hidup...

sebenarnya hidup yang macam mana patut aku rutinkan dalam hidup aku?
adakah rutinan yang aku buat ni betul2 aku dah passionate dalam diri aku?
atau aku hanya lelaki typical yang steorotype.: membuta tuli kut apa orang cakap...

aku kadang2 terasa diri aku lemah.. jauh.... jauh... jauh dari PENCIPTA...
ye aku faham, aku hamba. aku pernah duduk sekolah agama 5 tahun.. aku tau ape itu mardhatillah...
aku tau ape itu ma'rfatullah...
aku tau semua tu.. bahkan aku pernah jadi seorang yang bergelar naqib...
aku tau ape tu dosa.. aku tau syurga, pahala... neraka, DOSA..
aku boleh berkuliahkan orang rak2.. ape itu dosa,
ape itu mungkar..
ape itu maksiat...
tapi kenapa aku masih rase aku JAUH... YAA... BELUM BETUL2 dekat dengan ALLAH...
RABBUL JALIIL..
RABBUSSAMAAWAAT..
KENAPA...…

Cinta Pada Manusia Itu Letaknya Patut di mana??

Hati dan perasaan cinta merupakan satu fitrah insaniah tidak kira sesiapapun. Manusia perlukan cinta dan memerlukan kasih sayang. Perasaan untuk mencintai kepada lawan jantina memang tidak dinafikan, ia merupakan sesuatu yang perlu bagi setiap manusia.Tapi, mengapa kita terlalu sibuk memikirkannya?Adakala setiap masa dan waktu kita fikirkannya,Sampai satu tahap, jika sentiasa memikirkan hal ini, kita pasti akan terjebak dalam "couple". Bukankah couple itu sebuah jalan yang penuh dengan liku-liku yang salah?Jika anda masih belum mampu, jangan sekali bermain dengan perasaan. Ia tidak akan membawa kemana-mana. Perjalanan masih terbentang jauh.Jodoh?Masih tidak yakin dengan janji Allah.?
Di dalam kuliah, seorang ustaz menerangkan bahawa qada' bermaksud perkara yang akan berlaku dan qadar perkara yang telah ditetapkan sejak azali . qada' terbahagi kepada dua iaitu qada' muallaf iaitu yang akan berubah manakala qada' mubra adalah perkara yang telah ditetapkan s…

ore no atarashii seikatsu

Assalamualaikum somuo eh...
ehem.. den xdo apo nk koba an kek sini aa.. ini den update nia pon sobab xnak masuk league of spider-webbed blogs of the year... hahah.. karut2...
keh2.. tajok den tu dah macam monorangkan somuo eh.. apo bondo eh tu, bukan sumo org buleh menranslatekan bondo uh ko bahso ibundo pon... sobab eh, itu nihon-go... kek mlaysia ni bapo korat bona lah yang blaja bahso unik dan omoshiroidesu tuh.. hahaha..

Kehidupan Baru AKU.. haha.. lbeh kurang cenggitu lah kot makno eh... erm... kalo kato laki lah kan, apo barang nak cito2 pasal idop sndri kek belog2 nih... howah.. annoying kot... cerite2...
"arini kite makan aiskrim, pas uh kan, aiskrim tuh jatuh atas jalan... alaaa... sedih tawwww... kite x sangke nk jatuh aiskrim tuh... eeewwww... tapi kan kan kan, ade sorang laki tuh,, hensome gilaaaa.. ala2 k-pop gitu, blanje saye.... wooooww.. saye cantik sangat ker??/ eh, xkdelah, bese2 jewwww..."

x annoying ker gitu?? hahaha... dah, mgarut!.. malam2 buto ni, ngah bor…