Skip to main content

ore no atarashii seikatsu

Assalamualaikum somuo eh...

ehem.. den xdo apo nk koba an kek sini aa.. ini den update nia pon sobab xnak masuk league of spider-webbed blogs of the year... hahah.. karut2...

keh2.. tajok den tu dah macam monorangkan somuo eh.. apo bondo eh tu, bukan sumo org buleh menranslatekan bondo uh ko bahso ibundo pon... sobab eh, itu nihon-go... kek mlaysia ni bapo korat bona lah yang blaja bahso unik dan omoshiroidesu tuh.. hahaha..

Kehidupan Baru AKU.. haha.. lbeh kurang cenggitu lah kot makno eh... erm... kalo kato laki lah kan, apo barang nak cito2 pasal idop sndri kek belog2 nih... howah.. annoying kot... cerite2...

"arini kite makan aiskrim, pas uh kan, aiskrim tuh jatuh atas jalan... alaaa... sedih tawwww... kite x sangke nk jatuh aiskrim tuh... eeewwww... tapi kan kan kan, ade sorang laki tuh,, hensome gilaaaa.. ala2 k-pop gitu, blanje saye.... wooooww.. saye cantik sangat ker??/ eh, xkdelah, bese2 jewwww..."

x annoying ker gitu?? hahaha... dah, mgarut!.. malam2 buto ni, ngah boring2 hafal Goi (perbendaharaan kata) ado lah den belog2walking kek laman sesawang nih.. hahaha... maken hebat2 blog sahabat2 ku... kreatif, kreatis, invatis blog mereka.. tahniah,, yang penting, dyorang aktif, rajin, dan x malas, (macam aku..(aku x reti doe nk small2 kn tulisan pas uh, nk strike2 kan ngan line tuh)) ajar aku kalo sudi.. hahaha

tpiker nk update.. hahaha... (intro ngarut, boring bace blog nih)

okeh r,. atarashii seikatsu wa dou desuka?? hahah... Isogashi desu,! totemo! haha... khidupan baru den kek sini... hahah... sona eh, den nk paterikan azam baru den... sobona eh, bilo do kumpul2kan budak2 pandai2 satu malaysia nih.. den ado gak raso nk bersaing ngan lobih2 laie... tambah2 laie, bilo dongar cito2 senpai2 ni... mental koyak lah, ape lah.. itulah.. inilah... hahaha... YEAAA... MASCULINE NATURE dalam badan aku nih automatisnya terasa tercabar!! hahaha.. kalo kek SHAMS dulu, bule lah naek2 pentas amek adiah.. terbaik KOKO, terbaik AKADEMIK (ntok pringkat asrama ajeee) hahaha... tp kek sini,, 100 org lagi yg berotak cair2 punye ade kat sini...

SO, ape azam aku???? haha

seumor hidop aku,, aku bleh konfes tanpe segan (sesal sket ade lah) aku ade brape kali aje take academic matters as a first priority of life.. hahah.. serius!.. tiime SPM tuh pon aku men2 agy.. haha.. (ape xnye, time tuhlaa, nk tgk filem jackass, men PES 10, TGK movie 3IDIOTS, my name s khan.. hahahah... SPM buat ayam2 je... x rase serius sangat!.. ahaha..

(sesal2) tapi nk wat ape lagi... dah lepas.. so let past be past..
NOW, aku dah ade azam.. sbagai AAJ no gakusei, aku nak buat satu pembaharuan dalam hidop!, pembaharuan dalam meletakkan kepentingan AKADEMIK matters dalam idop.. haha... (harap2, aku btol2 serius dalam ckp bnde ni)

The real thing sebenanrnye, sbagai laki, aku rase gile2 tcabar bile org dah buat satu bebunyi, ."sape yg dapat first? NUR*****? dah agak dah.. bese lah, PEREMPUAN" sebagai ayat steorotaip masa kini...
. .. HAHAHAH.. perempuan, signifikan nye, slalu dapat no.1, signifikannye,, msti jadik majoriti, signifikannye mesti terbaik... hahahaha....

memang xde sape bleh sangkal kebenaran tuh... ==".. aku pon... aku ad satu matlamat yang aku simpan dalam kocek je kot, nak kalahkan sorang onna nih, time skolah mnenngah dulu.. tapi.. erm, beselah kn... malas+main+xserius nye pasal.. mimpi tinggal mimpi.. hahah.. ade r sket2 subjek yg aku agak bleh digest tuh aku penah kalahkn dye.. hahaha.. bangge kot kalo dapat.. haha

knape ek, ayat steorotaip tuh ade???

adekah lelaki skrg nih maken kurang kualiti??????
lelaki maken kurang kredibiliti?????
lelaki skg, nk buat suami???? eeuuwwww...
hahah..
mane lemahnye?
mane silapnye,,??
macam mane kondisi skg nih bleh blaku??
salah sape???
mane dye kebenaran *lelaki ada 9 akal, 1 nafsu*???

tuh aku ttgglkn tok korang pikiaq sndri...

jadi aku sbagai lelaki nih... dah tanam azam yg btoi2 punya,. xde maen2 dah... bukan lagi cobaan.. btoi2... aku NAK BELAJAR BERSUNGGUH2!! yeah! sungguh!!!...
aku x kesah kalao kene blaja ngadap buku siang malam (macam yg onna slalu buat) pon... janji, aku nak naikkan nama LELAKI yang jadik MAJORITI kat AAJ nih...

AYOOOH lelaki... show your guts! let your paradigm shifted!! BY NOW!!!

GANBARIMASHOOOOOOOOOO!!!

Comments

TiM said…
lelaki ramai je kott.. kau kat pasum ramai kan lelaki? haa.. lelaki byk duk oversea lah kot lps stadi.
Syahmi bin Khalil said…
beta setuju dgn kak Timah..
Omae no post wa hontou ni omoshiroin da..
Qolbis soghir yahtaaju ila At-taqwiatun nafsi..
hayaku! issho ni ganbarimasho!
Shounen, banzai!
Syahmi bin Khalil said…
qobla nasitu..
OTANJOBI, OMEDETO!
barakallu fiika..

Popular posts from this blog

Mimpi yang dah bukan angan angan

Assalamualaikum. Bila kau da bole baca entri aku ni, maknanya aku da sampai la di jepun ni. Macam macam aku nak cerita sebenarnya kat sini. Sepanjang aku dalam perjalanan dari KLIA sampai la ke jepun ni, aku nak cerita macam2. Setiap kali aku rasa benda tu aku nak cerita, aku teringat kat Blog aku ni. Serius . Sumpah. X tipu. Tapi bila aku da mula menaip ni, aku terus lupa. Blank. Alaaa, macam kau dalam dewan exam selalu tu laa. hermm Aku smpai Narita Airport pukul 10 pagi. time tuh semua tgh eksaited lagi. Turun2 plane je, sume tarik nafas pnjg2, simpan dlam mulut pastu lpskn slow2. Sume nk rase becakap kluar 'asap'. HAHA. Termasuklah aku ni. Eksaited gila. Sampai nk bercakap pun slow2, sbb nk tgk asap kluar mulut. haha macam2. Memula, kami di ajak pergi ke Excel Hotel, Tokyo. dgr2 briefing, pastu makan2. sedap woo. ahaha. Jepun ni mmg betul2 disiplin. Yang kau dengar tepati masa, x lambat, ikut peraturan tu, tu mmg sume betullah tu. X salah. Xda tipu2. Kat mana lagi

こんにちは、はじめまして

Assalamualaikum.. okeh, lame bebenor x aku update belog akuh nih,,, byk benor org tanye, "ekau ni bilo nk update belog ekau tuh?? dah mcm coolblog aku tgk dah.." msti x lawak kn? kthxbye. skg aku nk post satu lagi posting. pasal study akuh.. haha.. aritu, aku bukak satu laman web, lepas tggu gile2 lame.. xde tggu sgt kot.. yelah, dah bukak, tangguh result, tangguh daa 3 kali daa.. aku bace blog mahupun FB status member2, sume daa berang daaa.. hahaha aku x kesah sgt pon. cume yg ketige tu ar rase cam nk hack je domain esilav2.jpa.gov.my... hahaha.. sbb tuh kali ke baper belas puluh tah ak cek status onterview aku. bile daaa dye kuarkn result plak. aku dgn mmbwa eksaitment yg agak hyper tggi dgn rase cuak berbaur gementarnye mncuba menaip dgn rase yang berharap.. website tu kat address firefox ak nih.. tkn2.. putih je window aku... aku pon tekan butang refresh.. putih.. refresh..... putih... refresh..... ikon tande ngah buffer berputar ligat dgn agak lame.. sekali gus, menamba

Aku tulis lagi

.: prolog :. ...jd, aku yang berdarah jati Malaysia ni sedikit sebanyak terasa tercabar la. Ini bukan perkara main2. Ini perkara yang sangat kritikal... (siap ada prolog lagi. haha. saja nak test) Assalamualaikum.  Semalam dari pagi aku melilau2 sekitar sendai ni untuk menyelesaikan semua urusan2 yang tertunggak. Akaun bank, beli baju, phone dan sebagainya.  Sepatutnya akaun bank da siap semalam, tapi oleh kerana ada masalah teknikal, onna tachi j sempat siap smlm.  Dipendek kn cerita, akaun bank nye siap dalam jam 3 petang. 3.15 lebih kurang dah nak masuk asar. ''Xdaq masa dah. solat je la tepi ni" senpai aku bsuara. Kami pon bsolat zuhur la di Sendai Station kt btoi2 laluan org ramai. Aku yang mmg susah nk khusyu dalam solat ni pon lagi bertambah2 susah la nk khusyu bila org ramai jalan2 situ sambil mengerling ke arah kami. Dalam hati aku berdoa, janganlah ada yang nk gatal2 pg tanya aku buat apa ni nanti. Tengok takpa. Jangan nak tanya2. HAHA. kant