Skip to main content

JuN??

satu hari, ketika berlegar di ruang sesawang yang bersawang nih... terlihat aku akan sebuah blog yang menulis...


"kpd sape2 yang nk tahu rahsia bln kelahiran anda sile smskn kpd 32999... haha*... bknlah... smskn kpd blog saye ye..!! hehe insya Allah..


*gelak itu adalah ikhlas...


Jadik, ak pon bls laaa.... dgn bertanye akan bulan jun... dgn itu dy mereply...

JUN

*Berfikiran jauh & berwawasan.

*Mudah ditawan kerana sikap baik.

*Berperangai lemah lembut.


*Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood.


*Idea yang terlalu banyak di kepala.

*Bersikap sensitif.

*Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir).

*Sukar melakukan sesuatu dengan segera.

*Bersikap suka menangguh-nangguh.


*Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik.


*Cepat marah & cepat sejuk.


*Suka bercakap & berdebat.


*Suka buat lawak & bergurau.

*Otaknya cerdas berangan-angan.


*Mudah berkawan & pandai berkawan.

*Seorang yang sangat tertib.

*Pandai mempamerkan sikap.

*Mudah kecil hati.

*Mudah kena selsema.

*Suka berkemas. ?

*Cepat rasa bosan.


*Sikap terlalu memilih & cerewet.

*Kurang mempamerkan perasaan.


*Lambat untuk sembuh apabila terluka hati.

*Suka pada barang yang berjenama.

*Mudah menjadi eksekutif.

*Kedegilan yang tidak terkawal.


*Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.

yang ak bold tuh, kene x ngan ak???? huhak33...


Comments

nurhamizah said…
haha..cam x de jek!!
tp yg suke tangguh2 uhh..
betol kot..
sbb nota sejarah ko x siap ann??
AbdullahUmar said…
mizah.. lps nih.. dlm klaz, dok kt seat blkg tuh.. jage2 sket tau...
imz said…
huh? lmah lmbut????? erm tolla..sume org de..skeras2 mne pn org 2 mmg de lmbut eh..jd jgn pasan sgt eh Umar!

sume tolla yg bold 2....

kecuali.

kurang mempamerkan perasaan...
X X X X
bak kate ustzh..llaki la yg salu tunjuk2..
haha..

xpela pe2 pn sume de bek buruk eh..2lah dy An-Naas..
AbdullahUmar said…
imhz, ak bknlah lelaki biasa yang bisikan jiwanya tidak seperti ak... huh???
imz said…
huh.sastera sungguh! yolah..amekla..
nurhamizah said…
asal kene jage2 ddk kat seat blakang??..ntah pape tah dye nih!!
haha..
AbdullahUmar said…
mizah... naek skola nnt ko akn tau... huauahahahahahah wahahaahahah... jage2
nurhamizah said…
huh??..cuaknyee..haha..
AbdullahUmar said…
kecuakan kamu tidak cukup mggmbrkn kecuakan yg spttnyer kmu pkirkan... hee, hee, hee (rentak mnkutkan)
sepet. said…
mudah menjadi eksekutif?
cayalah umar
AMIIIN :)
AbdullahUmar said…
itu adalah doa drpd seorang wanita brnama fadilah... semoga mnjadi kenyataan .... insya Allah

Popular posts from this blog

Panggang Ayam - Gune Tin Biskut???

Assalamualaikum... Hari ni, ana nak beri sedikit tnjuk ajar bagaimana nk memanggang ayam dgn sgt senang sekali. Mudah, pantas dan bla33...Ana baru balek dari sebuah program, namenye kem jambori remaja 2009, anjuran ALTIS, sebuah konsultan Anak muda yang sedang giat memperjuangkan Islam dgn membina dan melahirkan seberapa banyak generasi baru yang bakal menggegar dunia sebagai modal insan ummat akhir zaman. Kem yang menyeronokkan ini sedikit sebanyak berjaya mengisi masa lapang ana di musim cuti ini dgn cara yang sgt bermakna.Nak di jadikn citer, ader satu slot pada hari ke2 program ini, yang maner namenyer ialah Kembara Dik Cerdas.. Aktiviti ini mempunyai 8 checkpoint. Yang ana nak citer nih, satu checkpoint yang mner budak2 nih kner merebus/memasak/menggoreng/memanggang sebiji telur dan memastikannya mampu ditelan oleh tekak2 para peserta... waawawawawaw...Peserta2 yang diwakili kanak2 berusia 9-12 tahun ini, bagaimanapun, sedikit sebanyak berjaya melakukan cabarn ini walaupun dgn ban…

kita hanya hamba

assalamualaikum..

kadang2, aku terfikir.. apa erti hidup ni?
apakah aku yang telah hidup 18 tahun 13 hari ni, dah jumpa apa erti hidup?
apakah rutin harian aku ni, betul2 aku jalankan atas dasar aku betul2 faham apa itu erti hidup...

sebenarnya hidup yang macam mana patut aku rutinkan dalam hidup aku?
adakah rutinan yang aku buat ni betul2 aku dah passionate dalam diri aku?
atau aku hanya lelaki typical yang steorotype.: membuta tuli kut apa orang cakap...

aku kadang2 terasa diri aku lemah.. jauh.... jauh... jauh dari PENCIPTA...
ye aku faham, aku hamba. aku pernah duduk sekolah agama 5 tahun.. aku tau ape itu mardhatillah...
aku tau ape itu ma'rfatullah...
aku tau semua tu.. bahkan aku pernah jadi seorang yang bergelar naqib...
aku tau ape tu dosa.. aku tau syurga, pahala... neraka, DOSA..
aku boleh berkuliahkan orang rak2.. ape itu dosa,
ape itu mungkar..
ape itu maksiat...
tapi kenapa aku masih rase aku JAUH... YAA... BELUM BETUL2 dekat dengan ALLAH...
RABBUL JALIIL..
RABBUSSAMAAWAAT..
KENAPA...…

Definisi Syirik

Adapun syirik itu ertinya adalah "mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain" atau dalam lain perkataannya ialah "menduakan-Nya".
Salah satu contoh syirik ialah mengatakan bahawa nabi 'Isa as itu sebagai anak Allah. Syirik termasuk di dalam perkara2 yang membatalkan iman.

PEMBAHAGIAN SYIRIK.

a) Syirik Jali (Nyata).
Syirik Jali adalah mempersekutukan Allah secara terang-terangan.Misalnya ialah perbuatan menyembah berhala dan memohon sesuatu daripada sesuatu yang dianggap mempunyai kuasa; seperti memuja kubur yang dianggap keramat dengan tujuan hendak meminta nombor ekor.Lazimnya perkara seperti ini berlaku di kalangan orang-orang yang kurang berpendidikan agama.

b) Syirik Khafi (Tersembunyi).
Syirik Khafi pula adalah mempersekutukan Allah secara senyap2, iaitu tanpa diketahui oleh orang lain dan boleh juga terjadi tanpa disedari oleh orang lain serta diri sendiri; melainkan hanya Allah sajalah yang mengetahuinya.
Contoh syirik khafi yang disedari ialah:

1) Percaya k…