Skip to main content

BlOg... SimPati AkU!!

Salamun Alaikum... 

Ermm.. nper tajuk entri kali ni cm plek???

Nih ak gtau!! sblm tuh.. kalo korang prasan... aku gune pkataan ana bler ak dlm keadaan yg waras dan mampu berfikir secara tenang dan mampu menenangkan korang... tapi kalo ak daa gune pkatan AKU nih.. mknenye aku mungkin dalam keadaan kurang waras, dan idak tenang dan tentu sekali tidak dapat menenangkn sesisapa pun....

Jadi, mengapa perlu diberi simpati kepada BLOG??? apekejadahnye BLOG plak yg kiter kene kesian??? nape x orang??? nper x binatang??? Naper x, Ayam??? apahal??

erm... aku sering berlegar2 di sesawang berlaman... hari ini, aku bersawang di beberapa laman blog yang bisa mendatangkn kemarahan berbagai jenis muslim... Muslim, boleh kita kategorikan kpd pelbagai.. pertama, muslim yang btol2 beriman... merka nih, perilakunye sgt2 bariman, warak, tawaddhuk... bwat dose pon sgt takut dan malu...

Muslim jugak ader yang bersifat tak kisah... biarlaahhh aper nk jadik kt luar.. yang pntg dyorang dlm keadaan yang selamat.. dan sejahter... Ader gak Muslim yang perangainye agak kesetanan... slalu bwt dose... dalm erti kata lainnyer, Fasiq... pndek kata... kesensitivitian mereka ini terhadap perkara berkaitan Islam berbeza... ada yang aggresif dan ader yang , lntak kolaaa...

Tapi hari ini, aku sangat YAKIN dan KOMPEM serta KONFIDEN... Blog2 yng aku mksodkan sbagai layak penerima simpati ini, bakal MEMBUATKAN MUSLIM DARI SEMUA PERNGKAT akan MARAH, bengis dan juga mengeluarkan seberapa banyak kata2 kesat yang menggairahkan...!!!! KNAPE?>??

Pertama..::

        1 ) http://jeffrydamien09.blogspot.com/

AKU jem tahap gaban cipan meninggal sebab Blog nilah satu satunye blog kepunyaan ORANG MELAYU, ISLAM yang mengutuk, mencaci dan mempermainkan ISLAM...

ABAH ko patriotik!!!... patriotik pekebendenye smpi kutuk2 HUKUM HUDUD??? laa 




Bler Ulamak dipersendakan... Allah dipermainkan... sper x berang, BAngang??!!!

sbb tulah aku siap sumpah seranah lagi si jefri ; penulis blog nih kt komen blog dak bodo nih!!!... Blog nih punyai satu tradmark stail yaitu mengedit gambar2 x senonoh dengan menukar stiap gambar tuh ngan muka2 tokoh PR... Sehinggakan mencipta satu gmbar Tok Guru dgn Anwar sdg bergusti dan terpampang HUDUD MANIA!!!... iSLAM Lagi ker dyorang nih??? Org yang mengeji hukum Allah samalah seperti dia mengeji perbuatan Allah kerna itu adalah ketetapan Allah...!!! wallahua'lam...

        2) http://islamexpose.blogspot.com

  Blog ini pulak mempunyai perwatakn yang sdikit berbeza.. Jika Jefri td berkonsepkan pengutukan terhadap PR dan dan pembangkang.. Blog ini pula berjuang dalam menerangkn sesuatu kepada pembacanya; ISLAM adalah agama sesat, terror dan MUSLIM perlu diselamatkan DRPD ISLAM... 

Byk posting Blog ini yang 


Korang sumer, aku harap x terpesong laaa dgn dakyah2 dalm blog sebegini... sbb ianya bahaya... kalau kurang iman.. akan mudah kita di pesongkan.. Sebab itulah perlunya belajar. Iman x akan kukuh tanpa ilmu yang mendalam.. Kita tidak punya Hujah utk mempertahankan Islam andai Ilmu lengang di dada.....


         3) http://beritamuslim.wordpress.com/

Ntok blog kali nih... mmg mncabar aku sbagai seorang Islam yang dari kecil telah mngaku Allah tu tuhan Aku,,,,... Kerna Apa?? Blog ini dengan sengajanya mencarci Allah, Muhammad, sahabat.. dan kita sebagai Muslim... Pelbagai entri nya dihias dgn tajuk yang seakan sengaja mencari nahas... Andai dapat aku berjumpa dgnnya, nescaya Kepalanya akan aku sembelih seakan memetik buah yang telah masak... 

Blog ini, selain mendakwa Islam itu agama sesat, salah dan penuh dgn kekurangn, juga menghina Allah dan Muhammad dgn gmbr2 yang x spttnye!!..

Allah dizahirkan dgn lukisan yang menghina!!! andai ada muslim yang tidak tercabar dgn perlakuan ini, maka 


1 jer yang aku masih pelik... naper laaaa blog2 cmni, kerajaan x amek pusing.. tp blog yg dok ulas/ perli sket pasl pmimpin plak yang heboh nk di tgkp... sampi sni sjer... Wasslalaamm...

Allahuakbar!!!!!!!!

Comments

Mufarwa said…
salam alaik..
bro...
aku nak tegur sikit la..
kalo boleh,
janganlah letak gambar hina Allah dan Nabi...
secara x langsung,ko dah langgar peraturan Allah...

ada 3 benda yang menjadikan kita syirik:

1)percakapan
2)perbuatan
3)kepercayaan

ko dah BUAT sesuatu iaitu menunjukkan sesuatu yang jelas menghina Allah..

walaupun niat ko nak terbitkan supaya orang sedar,tapi kan lebih baik kalau kita hanya letak URL..

takut2,perbuatan ko ni lebih menjurus kepada syirik...

dan benda ni,aku teringat beberapa tahun lalu,RTM disaman kerana menyiarkan gambar kartun menghina Rasulullah dari Denmark dalam salah satu berita pada pukul 8 malam.

walaupun ianya dilihat berniat untuk menunjukkan bukti,tapi takut2,kita yang memakan diri.

harap gambar hina Allah itu dideletekan secepat mungkin.
sepet. said…
uma, ni ke blog2 yg ko ckp ritu.
creepy siottt.
dorang tak kne saman ke?
Anonymous said…
kpd mufarwa di atas..

bukankah anta sndri meletak gambar2 perempuan seksi dan x menutup aurat di blog anta?

haiii pelik sy.

Popular posts from this blog

Panggang Ayam - Gune Tin Biskut???

Assalamualaikum... Hari ni, ana nak beri sedikit tnjuk ajar bagaimana nk memanggang ayam dgn sgt senang sekali. Mudah, pantas dan bla33...Ana baru balek dari sebuah program, namenye kem jambori remaja 2009, anjuran ALTIS, sebuah konsultan Anak muda yang sedang giat memperjuangkan Islam dgn membina dan melahirkan seberapa banyak generasi baru yang bakal menggegar dunia sebagai modal insan ummat akhir zaman. Kem yang menyeronokkan ini sedikit sebanyak berjaya mengisi masa lapang ana di musim cuti ini dgn cara yang sgt bermakna.Nak di jadikn citer, ader satu slot pada hari ke2 program ini, yang maner namenyer ialah Kembara Dik Cerdas.. Aktiviti ini mempunyai 8 checkpoint. Yang ana nak citer nih, satu checkpoint yang mner budak2 nih kner merebus/memasak/menggoreng/memanggang sebiji telur dan memastikannya mampu ditelan oleh tekak2 para peserta... waawawawawaw...Peserta2 yang diwakili kanak2 berusia 9-12 tahun ini, bagaimanapun, sedikit sebanyak berjaya melakukan cabarn ini walaupun dgn ban…

kita hanya hamba

assalamualaikum..

kadang2, aku terfikir.. apa erti hidup ni?
apakah aku yang telah hidup 18 tahun 13 hari ni, dah jumpa apa erti hidup?
apakah rutin harian aku ni, betul2 aku jalankan atas dasar aku betul2 faham apa itu erti hidup...

sebenarnya hidup yang macam mana patut aku rutinkan dalam hidup aku?
adakah rutinan yang aku buat ni betul2 aku dah passionate dalam diri aku?
atau aku hanya lelaki typical yang steorotype.: membuta tuli kut apa orang cakap...

aku kadang2 terasa diri aku lemah.. jauh.... jauh... jauh dari PENCIPTA...
ye aku faham, aku hamba. aku pernah duduk sekolah agama 5 tahun.. aku tau ape itu mardhatillah...
aku tau ape itu ma'rfatullah...
aku tau semua tu.. bahkan aku pernah jadi seorang yang bergelar naqib...
aku tau ape tu dosa.. aku tau syurga, pahala... neraka, DOSA..
aku boleh berkuliahkan orang rak2.. ape itu dosa,
ape itu mungkar..
ape itu maksiat...
tapi kenapa aku masih rase aku JAUH... YAA... BELUM BETUL2 dekat dengan ALLAH...
RABBUL JALIIL..
RABBUSSAMAAWAAT..
KENAPA...…

Definisi Syirik

Adapun syirik itu ertinya adalah "mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain" atau dalam lain perkataannya ialah "menduakan-Nya".
Salah satu contoh syirik ialah mengatakan bahawa nabi 'Isa as itu sebagai anak Allah. Syirik termasuk di dalam perkara2 yang membatalkan iman.

PEMBAHAGIAN SYIRIK.

a) Syirik Jali (Nyata).
Syirik Jali adalah mempersekutukan Allah secara terang-terangan.Misalnya ialah perbuatan menyembah berhala dan memohon sesuatu daripada sesuatu yang dianggap mempunyai kuasa; seperti memuja kubur yang dianggap keramat dengan tujuan hendak meminta nombor ekor.Lazimnya perkara seperti ini berlaku di kalangan orang-orang yang kurang berpendidikan agama.

b) Syirik Khafi (Tersembunyi).
Syirik Khafi pula adalah mempersekutukan Allah secara senyap2, iaitu tanpa diketahui oleh orang lain dan boleh juga terjadi tanpa disedari oleh orang lain serta diri sendiri; melainkan hanya Allah sajalah yang mengetahuinya.
Contoh syirik khafi yang disedari ialah:

1) Percaya k…