Skip to main content

Asing


Ana nih sorang pelajar tingkatan 4... dan skg tgah pekse... 3 minggu yang menekankan.. bukan tu jerh.. memulaskan jugak...

Untuk membuatkan studi2 ana stiap malam menjadi lebih berkesan tanpa sebarang anggukan yang sesekali terjadi atas sebab2 yang antum dah tau, ana amik laa inisiatif sendiri mengambil risiko untuk study si sebuah bilik bernama bilik hidayah... dlam tuh ader pc... 

Ana godek2 laaa aper yang ader kt hdd ana nih... ana jumper satu lagu.. tajuk dyer.. ghuraba'.. Lagu nih ana daa dengaa daa sebelum nih.. tapi maser tuh,, lagu nih berjaya memikat hati ana yang x suker dengaa lagu nih.. so, ana nnk kongsi laa lagu nih bersama antum semua... semoga amek pengajaran dari liriknyer... insya Allah


ana sertakan lirik melayu dier... semoga ini sedikit sebanyak membakar semangat jihad yang daa laame menyorok kat dalam ulu hati kter....

Ghurabaa `, ghurabaa`, ghurabaa `ghurabaaa` 
Ghurabaa `, ghurabaa`, ghurabaa `ghurabaaa` 


Tidak dahi Ghurabaa tunduk kepada sesiapa pun selain Allah 
Ghurabaa `telah memilih ini sebagai moto hidup 
Tidak Ghurabaa `dahi tunduk kepada sesiapa pun selain Allah 
Ghurabaa `telah memilih ini sebagai moto hidup 
Jika anda bertanya tentang kita, maka kita tidak peduli terhadap tiran 
Kami adalah tentera biasa Allah, jalan kami adalah jalan reserved 
Jika anda bertanya tentang kita, maka kita tidak peduli terhadap tiran 
Kami adalah tentera biasa Allah, jalan kami adalah jalan reserved 

Ghurabaa `, ghurabaa`, ghurabaa `ghurabaaa` 
Ghurabaa `, ghurabaa`, ghurabaa `ghurabaaa` 

Kami tidak pernah peduli dengan rantai, bukan kita akan terus selamanya 
Kami tidak pernah peduli dengan rantai, bukan kita akan terus selamanya 
Maka marilah kita berjihad, dan pertempuran, dan berjuang dari awal 
Ghurabaa `, ini adalah bagaimana mereka bebas di dunia diperbudak 
Maka marilah kita berjihad, dan pertempuran, dan berjuang dari awal 
Ghurabaa `, ini adalah bagaimana mereka bebas di dunia diperbudak 

Ghurabaa `, ghurabaa`, ghurabaa `ghurabaaa` 
Ghurabaa `, ghurabaa`, ghurabaa `ghurabaaa` 

Berapa kali kita ingat suatu masa ketika kami bahagia 
Dalam kitab Allah, kami membaca di pagi dan sore hari 
Berapa kali kita ingat suatu masa ketika kami bahagia 
Dalam kitab Allah, kami membaca di pagi dan sore hari 

Ghurabaa `, ghurabaa`, ghurabaa `ghurabaaa` 
Ghurabaa `, ghurabaa`, ghurabaa `ghurabaaa` 

Tidak Ghurabaa `dahi tunduk kepada sesiapa pun selain Allah 
Ghurabaa `telah memilih ini sebagai moto hidup 
Tidak Ghurabaa `dahi tunduk kepada sesiapa pun selain Allah 
Ghurabaa `telah memilih ini sebagai moto hidup 
Jika anda bertanya tentang kita, maka kita tidak peduli terhadap tiran 
Kami adalah tentera biasa Allah, jalan kami adalah jalan reserved 
Jika anda bertanya tentang kita, maka kita tidak peduli terhadap tiran 
Kami adalah tentera biasa Allah, jalan kami adalah jalan reserved 

Ghurabaa `, ghurabaa`, ghurabaa `ghurabaaa` 
Ghurabaa `, ghurabaa`, ghurabaa `ghurabaaa` 

Nabi berkata, "Islam bermula sebagai sesuatu yang aneh, dan akan kembali sebagai sesuatu yang aneh seperti ia bermula. Jadi beruntunglah untuk Strangers"


Comments

Popular posts from this blog

Panggang Ayam - Gune Tin Biskut???

Assalamualaikum... Hari ni, ana nak beri sedikit tnjuk ajar bagaimana nk memanggang ayam dgn sgt senang sekali. Mudah, pantas dan bla33...Ana baru balek dari sebuah program, namenye kem jambori remaja 2009, anjuran ALTIS, sebuah konsultan Anak muda yang sedang giat memperjuangkan Islam dgn membina dan melahirkan seberapa banyak generasi baru yang bakal menggegar dunia sebagai modal insan ummat akhir zaman. Kem yang menyeronokkan ini sedikit sebanyak berjaya mengisi masa lapang ana di musim cuti ini dgn cara yang sgt bermakna.Nak di jadikn citer, ader satu slot pada hari ke2 program ini, yang maner namenyer ialah Kembara Dik Cerdas.. Aktiviti ini mempunyai 8 checkpoint. Yang ana nak citer nih, satu checkpoint yang mner budak2 nih kner merebus/memasak/menggoreng/memanggang sebiji telur dan memastikannya mampu ditelan oleh tekak2 para peserta... waawawawawaw...Peserta2 yang diwakili kanak2 berusia 9-12 tahun ini, bagaimanapun, sedikit sebanyak berjaya melakukan cabarn ini walaupun dgn ban…

kita hanya hamba

assalamualaikum..

kadang2, aku terfikir.. apa erti hidup ni?
apakah aku yang telah hidup 18 tahun 13 hari ni, dah jumpa apa erti hidup?
apakah rutin harian aku ni, betul2 aku jalankan atas dasar aku betul2 faham apa itu erti hidup...

sebenarnya hidup yang macam mana patut aku rutinkan dalam hidup aku?
adakah rutinan yang aku buat ni betul2 aku dah passionate dalam diri aku?
atau aku hanya lelaki typical yang steorotype.: membuta tuli kut apa orang cakap...

aku kadang2 terasa diri aku lemah.. jauh.... jauh... jauh dari PENCIPTA...
ye aku faham, aku hamba. aku pernah duduk sekolah agama 5 tahun.. aku tau ape itu mardhatillah...
aku tau ape itu ma'rfatullah...
aku tau semua tu.. bahkan aku pernah jadi seorang yang bergelar naqib...
aku tau ape tu dosa.. aku tau syurga, pahala... neraka, DOSA..
aku boleh berkuliahkan orang rak2.. ape itu dosa,
ape itu mungkar..
ape itu maksiat...
tapi kenapa aku masih rase aku JAUH... YAA... BELUM BETUL2 dekat dengan ALLAH...
RABBUL JALIIL..
RABBUSSAMAAWAAT..
KENAPA...…

Definisi Syirik

Adapun syirik itu ertinya adalah "mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain" atau dalam lain perkataannya ialah "menduakan-Nya".
Salah satu contoh syirik ialah mengatakan bahawa nabi 'Isa as itu sebagai anak Allah. Syirik termasuk di dalam perkara2 yang membatalkan iman.

PEMBAHAGIAN SYIRIK.

a) Syirik Jali (Nyata).
Syirik Jali adalah mempersekutukan Allah secara terang-terangan.Misalnya ialah perbuatan menyembah berhala dan memohon sesuatu daripada sesuatu yang dianggap mempunyai kuasa; seperti memuja kubur yang dianggap keramat dengan tujuan hendak meminta nombor ekor.Lazimnya perkara seperti ini berlaku di kalangan orang-orang yang kurang berpendidikan agama.

b) Syirik Khafi (Tersembunyi).
Syirik Khafi pula adalah mempersekutukan Allah secara senyap2, iaitu tanpa diketahui oleh orang lain dan boleh juga terjadi tanpa disedari oleh orang lain serta diri sendiri; melainkan hanya Allah sajalah yang mengetahuinya.
Contoh syirik khafi yang disedari ialah:

1) Percaya k…