Skip to main content

MyIman.. Uslub tarbiah masakini

Alhamdulillah.. hari ini.. kemodenan teknologi yang bertumbuh di dunia ini berkembang pesat bak cendawan yang tumbuh lps hujan. Bahkan mungkin bagai lumut yang semakin menebal di dalam kolam2 seperti kolam semenanjung di S***S...  Tgk jerlaaa... kalo dulu, tepon bimbit besonyer daa mcm botol air mser aku tadika dulu, skg nih, daa bole selit2 kt songkok lg.. Dulu PC besonyer sebeso bilik... harini, daa siap bule bwat cam lempar cekera lg.. Nk kater btape hbtnyer Akal yang di beri Ilahi nih...

Hermm.. Malaysia negaraku yang tercinta ini pon semakin hari, semakin kuat telempiasnya... Makin banyak alat2 moden yang canggih yang dikilangkan di Malaysia, bahkan juga dihasilkan oleh Malaysia sendiri... Wau.. hebat sungguh.. Bangga ana mjadi rakyat Malaysia.. Malaysia 'NEGARE ISLAM' yang hebat!! Ana suke Malaysia!!

Tujuan posting ana kali ini, nk merecommendkan kpd antum sumer.. satu device masakini yang sgt afdhal utk antum memiliknyer... aper tuh???

ermm.... MYIMAN.. telefon bimbit yang memiliki byk pengisian2 ilmiah yang sgt menarik dan bergune... Walaupun bukanlah yang invent bnder org Malaysia.. Tp, bnder nih ttp cool, bro..

 











Ok.. aper yang bestner bnder nih..?? first skali.. Ana nk gtaw, sbb enset nih, enset yang di'invemt' di China, maka ghoman eh pon cam enset cina yang korang tau laaa... ermm2, bler nmer enset china, korang tau laaa cmner erk..

Tp, bkn tuh yang ana nk gtaw.. aper yang ana nk antum sumer tau, aper yang ader kt dlm enset nih. Function yang plg utama nyer, Enset nih ader pengisian yg utama yaitu, ALQuran 30 juzuk dgn rasm uthmani. Bler antum tgok AlQuran dyer nih.. bkn tulisan jer kuar, tp ngn suare skali... Suare tuh plak bnnyer sore imam bese2.. ader 4 imam nyer sore; Sheih Shuraim, Sheikh Mishary, Sheikh Saad Said Alghamidi, ngan Sheikh Sudais.. Pehhh.. kalo kt SHAMS, 4 imam nih laa yang slaloo plajar2 nih jdkn idola... 

Bkn tuh jer.. Alquran nih ader kitab2 tafsirnyer sndiri.. 1st, tafsir Al Jalalain versi bahse arab, pastu AlJalalain bahse omputih, Ngan AlBayan Bahse Melayu/Indon.. Hbt x?? pastuh lagi, Alquran nih ader gak terjemahnyer... AlQuran nih buleh diterjenah kpd 28 Bahse.. Puiyoo!!!

Enset nih dilengkapi ng kompas, Penunjuk Qiblat, 9 Kitab Hadis, Doa Khatam Al Quran, 99 AsmaUlhusna ngan jugak x ketinggalan, waktu Solat yang bule disetkan kpd semue tmpt x kesahlah kt coghuk mner pon antum ddk... yg best lagi, biler tyme msok wktu jer, ader Azan Madinah yang akan berkumandang.. rase cam dok kt madinah plak nnti..

Tuh ukhrawi dyer... tp enset nih bkn cm mse zaman gelap eropah.. Utamakan ukhrawi jer... Tapi. enset nih ikot care Islam. Ukhrawi ngan duniawi diseimbangkan.. Sbb duniawi tuh jambatan mnuju akhirat,.. Tol??

Utk tuh, enset nih ader gak kelebihan2 laen cam, 2 sim card usage,2.0" LCD,  Touch screen,Bluetooth,FM,1.3 Mega Pixels Camera,MP3 & MP4,external sd card slot, stereo speaker... Tp, aper yang membezekan enset nih ngn enset2 laen kt luar tuh, ianya buleh jugak beroperasi tanpa sim card di dalamnya..

Erm.. Ana rase aa mcm2 ana cter.. Jdk ntok para pembaca kt luar tuh, Ana syorkan kpd antum sumer mmbeli device nih.. Insya Allah.. mempermudahkan usaha antum mendapatkn ilmu... Ana dah ader daa bnder nih... RM 390.00 yo ghogo eh!!!

ermm.. lupo lak, cner carenyer nk dptkn bnder nih?? sonang yoo... juz tokan link nih ntok mklumat lanjut... [LINK, tokan laa essey ni haa]

Insya Allah...

Comments

Imhz said…
slm ziarah..

uish..mantap2..
lengkap kegunaannya..
xpnah jmpe g neih..
npe xpnah de iklan?
mne hang jmpe hp cmni neih?
tp yg musykilnye..bia btol 390 je?
warranty bpe thun 2??
AbdullahUmar said…
warranty 365x5 hari!! 5 taun laa tuh
lmer tuh... ermmm

Popular posts from this blog

Mimpi yang dah bukan angan angan

Assalamualaikum. Bila kau da bole baca entri aku ni, maknanya aku da sampai la di jepun ni. Macam macam aku nak cerita sebenarnya kat sini. Sepanjang aku dalam perjalanan dari KLIA sampai la ke jepun ni, aku nak cerita macam2. Setiap kali aku rasa benda tu aku nak cerita, aku teringat kat Blog aku ni. Serius . Sumpah. X tipu. Tapi bila aku da mula menaip ni, aku terus lupa. Blank. Alaaa, macam kau dalam dewan exam selalu tu laa. hermm Aku smpai Narita Airport pukul 10 pagi. time tuh semua tgh eksaited lagi. Turun2 plane je, sume tarik nafas pnjg2, simpan dlam mulut pastu lpskn slow2. Sume nk rase becakap kluar 'asap'. HAHA. Termasuklah aku ni. Eksaited gila. Sampai nk bercakap pun slow2, sbb nk tgk asap kluar mulut. haha macam2. Memula, kami di ajak pergi ke Excel Hotel, Tokyo. dgr2 briefing, pastu makan2. sedap woo. ahaha. Jepun ni mmg betul2 disiplin. Yang kau dengar tepati masa, x lambat, ikut peraturan tu, tu mmg sume betullah tu. X salah. Xda tipu2. Kat mana lagi

Aku tulis lagi

.: prolog :. ...jd, aku yang berdarah jati Malaysia ni sedikit sebanyak terasa tercabar la. Ini bukan perkara main2. Ini perkara yang sangat kritikal... (siap ada prolog lagi. haha. saja nak test) Assalamualaikum.  Semalam dari pagi aku melilau2 sekitar sendai ni untuk menyelesaikan semua urusan2 yang tertunggak. Akaun bank, beli baju, phone dan sebagainya.  Sepatutnya akaun bank da siap semalam, tapi oleh kerana ada masalah teknikal, onna tachi j sempat siap smlm.  Dipendek kn cerita, akaun bank nye siap dalam jam 3 petang. 3.15 lebih kurang dah nak masuk asar. ''Xdaq masa dah. solat je la tepi ni" senpai aku bsuara. Kami pon bsolat zuhur la di Sendai Station kt btoi2 laluan org ramai. Aku yang mmg susah nk khusyu dalam solat ni pon lagi bertambah2 susah la nk khusyu bila org ramai jalan2 situ sambil mengerling ke arah kami. Dalam hati aku berdoa, janganlah ada yang nk gatal2 pg tanya aku buat apa ni nanti. Tengok takpa. Jangan nak tanya2. HAHA. kant

Hati2 AGENDA YAHUDI!!

Assalamualaikum.. Alhamdulillah, dpt jugak ana bertulis tulisan kt blog ana ni.. Aperpon hari ini, ana nak memberitahu kpd semua saudara ana yang Islam dkt luar tuh, Satu lagi agenda org yahudi dan seangkatannya utk melemahkn umat Islam.. Utk menjatuhkan kesucian serta kekuatan umat Islam. Bagaimana??? yaa, pengeluaran barang2 makanan yang mengandungi Ingerediet2 haram di dalamnya... Isu ini sebenarnya sudah lama dihebahkan kepada Umat Islam.. cuma mereka maseh belum yakin, pasti dan betul2 bersedia meninggalkan makanan2 tersebut... Secara dasarnya, kita diharamkan utk memakan apa saja makanan yang mengandungi substance2 yang haram utk kite makan, X kirelah, babi ker, anjing ker, hatta binatang yang dasarnya halal pon, jika kita makan secara haram, maka haramlah ia. Namun, di sini, ana ingin mengatakan ttg makanan2 yang selalu kita makan, ttp, sebenarnya tidak wajar utk kita memakannya. Masyarakat hari ini lebih gemar memakan makanan yang mudah, instant dan sedap, sehinggakan kadang2 l