Skip to main content

Keanehan Microsoft!! - cuber torai!!

#Keanehan 1

Dalam banyak2 folder yang kita buat.
hanya satu nama ja yang kita tak bleh letak.
Klu kita rename pun tetap tak bleh.

"CON" itulah name folder yg kita tak bleh cipta.

team microsoft pun xtahu mcmna ia bleh berlaku.


#Keanehan 2


kepada penguna windows, cuba buat seperti berikut.

1.buka notepad
2.taip " bear kau mmg gemok" (tanpa pembuka kata dan penutup kata)
3Save-kan dengan apa2 saja nama dan dimana2 anda suka.
3.tutup tertingap notepad tersebut, kemudian buka kembali.

Apa yang keluar ek?


#Keanehan 3

Yang ini lagi menarik.
Semua microsoft team termasuk bill gate
tidak dapat menjawab bgmana ianya ble berlaku.

Buka microsoft word.
kemudian taip:

=rand (200, 99)

kemudian tekan ENTER

saksikan keanihannya....!

Comments

Imhz said…
hm..subhanallah..aneh2..
tp yg keanehan ke2 2..cm hampeh je..mgkin bb krg nk phm..
2 skdr pndgn jela.
pe2 pn bgus..mncetuskn keanehan2 ni..
kui3..

wslm..

p/s:..syukran2..
AbdullahUmar said…
keanehan yg ke 2 tuh sjer tuh... kalo xnmpk paper... pndek umor tuh
Imhz said…
ish3..astgfirulah...
AbdullahUmar said…
Cheh.. hahaha xdo papo laaa.. memain jer tuh
syhasif said…
yg #2 tuh ape?
hahaha sengal ted :D
AbdullahUmar said…
hak3 link kt nmer ko teh website sper syed???

Popular posts from this blog

Panggang Ayam - Gune Tin Biskut???

Assalamualaikum... Hari ni, ana nak beri sedikit tnjuk ajar bagaimana nk memanggang ayam dgn sgt senang sekali. Mudah, pantas dan bla33...Ana baru balek dari sebuah program, namenye kem jambori remaja 2009, anjuran ALTIS, sebuah konsultan Anak muda yang sedang giat memperjuangkan Islam dgn membina dan melahirkan seberapa banyak generasi baru yang bakal menggegar dunia sebagai modal insan ummat akhir zaman. Kem yang menyeronokkan ini sedikit sebanyak berjaya mengisi masa lapang ana di musim cuti ini dgn cara yang sgt bermakna.Nak di jadikn citer, ader satu slot pada hari ke2 program ini, yang maner namenyer ialah Kembara Dik Cerdas.. Aktiviti ini mempunyai 8 checkpoint. Yang ana nak citer nih, satu checkpoint yang mner budak2 nih kner merebus/memasak/menggoreng/memanggang sebiji telur dan memastikannya mampu ditelan oleh tekak2 para peserta... waawawawawaw...Peserta2 yang diwakili kanak2 berusia 9-12 tahun ini, bagaimanapun, sedikit sebanyak berjaya melakukan cabarn ini walaupun dgn ban…

kita hanya hamba

assalamualaikum..

kadang2, aku terfikir.. apa erti hidup ni?
apakah aku yang telah hidup 18 tahun 13 hari ni, dah jumpa apa erti hidup?
apakah rutin harian aku ni, betul2 aku jalankan atas dasar aku betul2 faham apa itu erti hidup...

sebenarnya hidup yang macam mana patut aku rutinkan dalam hidup aku?
adakah rutinan yang aku buat ni betul2 aku dah passionate dalam diri aku?
atau aku hanya lelaki typical yang steorotype.: membuta tuli kut apa orang cakap...

aku kadang2 terasa diri aku lemah.. jauh.... jauh... jauh dari PENCIPTA...
ye aku faham, aku hamba. aku pernah duduk sekolah agama 5 tahun.. aku tau ape itu mardhatillah...
aku tau ape itu ma'rfatullah...
aku tau semua tu.. bahkan aku pernah jadi seorang yang bergelar naqib...
aku tau ape tu dosa.. aku tau syurga, pahala... neraka, DOSA..
aku boleh berkuliahkan orang rak2.. ape itu dosa,
ape itu mungkar..
ape itu maksiat...
tapi kenapa aku masih rase aku JAUH... YAA... BELUM BETUL2 dekat dengan ALLAH...
RABBUL JALIIL..
RABBUSSAMAAWAAT..
KENAPA...…

Definisi Syirik

Adapun syirik itu ertinya adalah "mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain" atau dalam lain perkataannya ialah "menduakan-Nya".
Salah satu contoh syirik ialah mengatakan bahawa nabi 'Isa as itu sebagai anak Allah. Syirik termasuk di dalam perkara2 yang membatalkan iman.

PEMBAHAGIAN SYIRIK.

a) Syirik Jali (Nyata).
Syirik Jali adalah mempersekutukan Allah secara terang-terangan.Misalnya ialah perbuatan menyembah berhala dan memohon sesuatu daripada sesuatu yang dianggap mempunyai kuasa; seperti memuja kubur yang dianggap keramat dengan tujuan hendak meminta nombor ekor.Lazimnya perkara seperti ini berlaku di kalangan orang-orang yang kurang berpendidikan agama.

b) Syirik Khafi (Tersembunyi).
Syirik Khafi pula adalah mempersekutukan Allah secara senyap2, iaitu tanpa diketahui oleh orang lain dan boleh juga terjadi tanpa disedari oleh orang lain serta diri sendiri; melainkan hanya Allah sajalah yang mengetahuinya.
Contoh syirik khafi yang disedari ialah:

1) Percaya k…