Skip to main content

macam baa...

Assalamualaikum.
pelik an tajuk dye? tgh mara ni bhai!

marah smpai xnk bg muqaddimah nih.
apsal hah, manusia skg ni otak maken ramai bengong?
apsal harini, org kt luar tuh lbh utamakan kpentingan sndri dari agama?
lbh senang, asalkan perut boleh makan, x kesah, agama cmpak mana. asalkan org pandang senang, x kesah kebenarana tuh di bawak cm haram.

harini org dok sebok bising pasal kes HUDUD. kes hudud...
senanye, da lame da isu hudud nih.. cme harini, bnde ni jadi kes yg agak utama.
ble daa jadi macam ni, macam2 mulut yg x sedar2 bhwe mulut tuh bole bisu bile2 mase je, yg xsedar mulut tuh nnt akan buat dye masok neraka, slamber land je pi tuduh macam2..

"hudud ni depa kasi kecoh saja ja nk bagi tutup kes mat sapu (mat sabu) tuh"
"nih x laen r nih, keje si peliwat tuh lah ni. tuh yg naek kes hudud tuh.."



itu yang bole surat khabar MALAYSIA negara Islam bole publish bnde haram atas nih! 
woi org2 celaka! Sesungguhnye HUDUD nih hukum ALLAH semata2! bukan PAS yg buat.
Bukan Nik Aziz yg reka.! 1400 tahun dulu dah termaktub dah kat QURAN!!! yang korang macam baaa sgt nih apahal? 

aku x taw macam mana suratkhabar punya sistem pempublicationan nye! tp yg aku pasti, sumenye ade sistem tapisan. BIOL, kalau berita tolong rakyat, yg boleh agkt nama2 busuk kat negara ni bole tapis, audit bg wangi nama diorang tuh bole buat, xkn bnde nih. GMBR yg da TRANG2 hina ISLAM nih bole lepas?? apehal BRO?! pergh! 

dulu waktu kecoh negare luar hina Islam, buat karikatur Nabi sume, poyo lar korang marah. ni, DEPAN2!, ORG MUSLIM sndri yg buat.. sape berani btindak?? HAHAHAHA
Brunei... dulu, ade satu kes yang bruneinye penguat agama, berkeras xnk benarkan ade kawasan bebas arak kat Brunei. Hujjah nye, 
"kalau harini kita benarkan kawasan bebas arak, x mustahil masa depan ade pula permintaa bebas zina. bumi ni tanah ALLAH utk kita jaga dari sebarang Maksiat"

dan kata2 dr negara kita :
'tahun ini kita jadikan malaysia sebagai salah satu hab hiburan. ini untuk memajukan negara ini dari segi ekonomi" HAHAHA

Brunei tuh x maju ekonomi?


MALAYSIA...


HAHAHA. malaysia...

malaysia2,.. apelah..

HUDUD BUKAN ISU KEPOLITIKAN UTK DIPERDEBATKAN!
TP ISU AGAMA! AGAMA ISLAM YG PERLU JADI SEBATIAN DALAM DIRI SETIAP YANG PERNAH MENGUCAP LAAILAAHAILLALLAH!!!


IGTLAH.. NABI PERNAH BERSABDA..

'andai agama itu dipegang oleh yang bukan ahlinya, maka tunggulah saat kebinasaan!"

Comments

Popular posts from this blog

Panggang Ayam - Gune Tin Biskut???

Assalamualaikum... Hari ni, ana nak beri sedikit tnjuk ajar bagaimana nk memanggang ayam dgn sgt senang sekali. Mudah, pantas dan bla33...Ana baru balek dari sebuah program, namenye kem jambori remaja 2009, anjuran ALTIS, sebuah konsultan Anak muda yang sedang giat memperjuangkan Islam dgn membina dan melahirkan seberapa banyak generasi baru yang bakal menggegar dunia sebagai modal insan ummat akhir zaman. Kem yang menyeronokkan ini sedikit sebanyak berjaya mengisi masa lapang ana di musim cuti ini dgn cara yang sgt bermakna.Nak di jadikn citer, ader satu slot pada hari ke2 program ini, yang maner namenyer ialah Kembara Dik Cerdas.. Aktiviti ini mempunyai 8 checkpoint. Yang ana nak citer nih, satu checkpoint yang mner budak2 nih kner merebus/memasak/menggoreng/memanggang sebiji telur dan memastikannya mampu ditelan oleh tekak2 para peserta... waawawawawaw...Peserta2 yang diwakili kanak2 berusia 9-12 tahun ini, bagaimanapun, sedikit sebanyak berjaya melakukan cabarn ini walaupun dgn ban…

kita hanya hamba

assalamualaikum..

kadang2, aku terfikir.. apa erti hidup ni?
apakah aku yang telah hidup 18 tahun 13 hari ni, dah jumpa apa erti hidup?
apakah rutin harian aku ni, betul2 aku jalankan atas dasar aku betul2 faham apa itu erti hidup...

sebenarnya hidup yang macam mana patut aku rutinkan dalam hidup aku?
adakah rutinan yang aku buat ni betul2 aku dah passionate dalam diri aku?
atau aku hanya lelaki typical yang steorotype.: membuta tuli kut apa orang cakap...

aku kadang2 terasa diri aku lemah.. jauh.... jauh... jauh dari PENCIPTA...
ye aku faham, aku hamba. aku pernah duduk sekolah agama 5 tahun.. aku tau ape itu mardhatillah...
aku tau ape itu ma'rfatullah...
aku tau semua tu.. bahkan aku pernah jadi seorang yang bergelar naqib...
aku tau ape tu dosa.. aku tau syurga, pahala... neraka, DOSA..
aku boleh berkuliahkan orang rak2.. ape itu dosa,
ape itu mungkar..
ape itu maksiat...
tapi kenapa aku masih rase aku JAUH... YAA... BELUM BETUL2 dekat dengan ALLAH...
RABBUL JALIIL..
RABBUSSAMAAWAAT..
KENAPA...…

Definisi Syirik

Adapun syirik itu ertinya adalah "mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain" atau dalam lain perkataannya ialah "menduakan-Nya".
Salah satu contoh syirik ialah mengatakan bahawa nabi 'Isa as itu sebagai anak Allah. Syirik termasuk di dalam perkara2 yang membatalkan iman.

PEMBAHAGIAN SYIRIK.

a) Syirik Jali (Nyata).
Syirik Jali adalah mempersekutukan Allah secara terang-terangan.Misalnya ialah perbuatan menyembah berhala dan memohon sesuatu daripada sesuatu yang dianggap mempunyai kuasa; seperti memuja kubur yang dianggap keramat dengan tujuan hendak meminta nombor ekor.Lazimnya perkara seperti ini berlaku di kalangan orang-orang yang kurang berpendidikan agama.

b) Syirik Khafi (Tersembunyi).
Syirik Khafi pula adalah mempersekutukan Allah secara senyap2, iaitu tanpa diketahui oleh orang lain dan boleh juga terjadi tanpa disedari oleh orang lain serta diri sendiri; melainkan hanya Allah sajalah yang mengetahuinya.
Contoh syirik khafi yang disedari ialah:

1) Percaya k…