Skip to main content

Malaysian Plastik?


Assalamualaikum

Rase2nye dah kecoh dah cter pasal KPOP malaysia lah, Gula2 lah,. POP lah.. hahah lah. Posting nih nk ulas sket je pasal tu. nk buat korang sume fikir balek. judge balek. bukan nk kutuk ke ape. walaupun memang dalam hati ni berat btol nk menyumbatkn pkataan2 yg tmasuk dalam kategori sumpah seranah, tp Iman mmaseh ade ntok mnahan... Insya ALLAH..

Malaysia nih negare Islam. jadi, segala serba serbi yg berkaitan ngan malaysia patutnye org nmpka keislaman dye. orang buleh feel bentuk2 produk MALAYSIA nih dalam bntuk yang menyenangkan, aman, sentosa, sebab ISLAM tu adalah aman. baik dari POLITIK, PENDIDIKAN, EKONOMI, hatta HIBURAN sekalipun, ble ia produk MALAYSIA yang ber title negare ISLAM, msti ble org nmpk aje, nmpak sekali ke ISLAM an dye uh.

Analogi mudah, korang sudah tentu akan nmpk Pusat Beli Belah FAMILY STORE sebagai sebuah pusat membeli belah. Korang akan nmpk Stadium Bukit Jalil ntuk buat event berkaitan sukan. Korang akan nmpak Setiap Kali World CUP, sukan utamanye ialah BOLA. sebab apa?

SEBAB itulah IMEJ!. Entiti beridentitikan IMEJ adalah perkara yang kukuh. kekukuhan sesebuah entiti itu melihatkan kekukuhan IMEJ entiti tuh.! World CUP akan terus kukuh dengan imej PESTA BOLA SEPAK!. FAMILY STORE sebagai pusat beli belah. dan TAMAN TEMA GENTNG HGHLAND sebagai tempat org bersuka ria!...

Begitu Jugak, kalau korang kenal ISRAEL dengan KEKEJAMAN MEMBELASAH MEMBEDIL ORANG ISLAM KAT PALESTIN, ITULAH MEREKA. kalau korang kenal JEPUN dengan sebuah negara yang gile2 workaholicist punye pnduduk. ITULAH JEPUN. dan MALAYSIA?
Dari aku lahir smpai sekarang, bnde yang paling orang Malaysia banggakan. ya betul, berbilang kaum. curik2 lah dengar kat radio mana2 pon, tiap kali ade ucapan, hari pahlawan ke, hari kemerdekaan ke, hari raya ke, apa ke, "saya berbangga menjadi rakyat malaysia kerana malaysia berbilang kaum!"

yeah, betul. MALAYSIA berblang kaum, aman, harmoni. And me,to are proud of being MALAYSIan.; still..

tapi mana imej yang malaysian PEGANG? most of Malaysian are putting international ARTIST to be their idol,role model. this is the real heck !!. hei! u dont need to place Bieber higher than RASULULLAH! u dont need to idol GAGA as high as Ummahaatul Mukminiin!!.. ape nk jadi? mane imej MALAYSIA sebagai negara ISLAM?? mane produk2 MALAYSIA dr lubuk hburan yang nk dibanggakan dengan tonjolan dan cerminan ISLAM???



ade satu lagi video yang buat korang rase cam ape ntah aku pon tak tau.
http://www.youtube.com/watch?v=Bo9PPz7uwrE&feature=player_embedded
***
vid atas nih x payah nk tgk smpai abeh pon takper. ramadhan kan?

PARA SAHABAT mnjadi agung sehingga ke hari ni kerana IMEJ yg mereka bawak.! Pahlawan Islam dalam sejarah mnjadi Agung kerana imej yg meraka bawak!. dan kita hari ni. imej apa yang kiita letakkan untuk MALAYSIA? negara lembu dicucuk hidung? negara buih di tgh lautan? negara Islam liberal? negara Munafiq?

bukan MALAYSIA yang tentukan, tapi MALAYSIan!






yang nih, korang tgk smpai abeh. hadam btol2 ayat last uh!

Comments

Anonymous said…
salam..ustaz..camne nak elakkan diri dr gangguan manusia yang mmg jenis tak phm bhs...kite dah cakap kte tak ske kat dier tp dier insist gak... ms.A already explained to mr.X fastidiously that Islam prohibited us from coupling but he ignored ms.A's explanation...camner hah nk terangkan kat manusia macam ni, yang kiter rimas dan tak suke kat dier...die ni lak mcm samseng sarip dol.
AbdullahUmar said…
cakap laa jujur sejujurnye~(samseng sarip dol),
kte prlu ckp bnde yg bnar,mskipun bende itu pahit.
manusie nie mcm warne,bkan sume kaler putih jea,soo,kne aa pkai dakwat kaler laen tyme na mnulis.

cdngn.
Anonymous said…
dah cakap 3 bahasa...tapi tak paham2 jugak...eii,aku pon tak paham lah spesis nih...

Popular posts from this blog

Panggang Ayam - Gune Tin Biskut???

Assalamualaikum... Hari ni, ana nak beri sedikit tnjuk ajar bagaimana nk memanggang ayam dgn sgt senang sekali. Mudah, pantas dan bla33...Ana baru balek dari sebuah program, namenye kem jambori remaja 2009, anjuran ALTIS, sebuah konsultan Anak muda yang sedang giat memperjuangkan Islam dgn membina dan melahirkan seberapa banyak generasi baru yang bakal menggegar dunia sebagai modal insan ummat akhir zaman. Kem yang menyeronokkan ini sedikit sebanyak berjaya mengisi masa lapang ana di musim cuti ini dgn cara yang sgt bermakna.Nak di jadikn citer, ader satu slot pada hari ke2 program ini, yang maner namenyer ialah Kembara Dik Cerdas.. Aktiviti ini mempunyai 8 checkpoint. Yang ana nak citer nih, satu checkpoint yang mner budak2 nih kner merebus/memasak/menggoreng/memanggang sebiji telur dan memastikannya mampu ditelan oleh tekak2 para peserta... waawawawawaw...Peserta2 yang diwakili kanak2 berusia 9-12 tahun ini, bagaimanapun, sedikit sebanyak berjaya melakukan cabarn ini walaupun dgn ban…

kita hanya hamba

assalamualaikum..

kadang2, aku terfikir.. apa erti hidup ni?
apakah aku yang telah hidup 18 tahun 13 hari ni, dah jumpa apa erti hidup?
apakah rutin harian aku ni, betul2 aku jalankan atas dasar aku betul2 faham apa itu erti hidup...

sebenarnya hidup yang macam mana patut aku rutinkan dalam hidup aku?
adakah rutinan yang aku buat ni betul2 aku dah passionate dalam diri aku?
atau aku hanya lelaki typical yang steorotype.: membuta tuli kut apa orang cakap...

aku kadang2 terasa diri aku lemah.. jauh.... jauh... jauh dari PENCIPTA...
ye aku faham, aku hamba. aku pernah duduk sekolah agama 5 tahun.. aku tau ape itu mardhatillah...
aku tau ape itu ma'rfatullah...
aku tau semua tu.. bahkan aku pernah jadi seorang yang bergelar naqib...
aku tau ape tu dosa.. aku tau syurga, pahala... neraka, DOSA..
aku boleh berkuliahkan orang rak2.. ape itu dosa,
ape itu mungkar..
ape itu maksiat...
tapi kenapa aku masih rase aku JAUH... YAA... BELUM BETUL2 dekat dengan ALLAH...
RABBUL JALIIL..
RABBUSSAMAAWAAT..
KENAPA...…

Definisi Syirik

Adapun syirik itu ertinya adalah "mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain" atau dalam lain perkataannya ialah "menduakan-Nya".
Salah satu contoh syirik ialah mengatakan bahawa nabi 'Isa as itu sebagai anak Allah. Syirik termasuk di dalam perkara2 yang membatalkan iman.

PEMBAHAGIAN SYIRIK.

a) Syirik Jali (Nyata).
Syirik Jali adalah mempersekutukan Allah secara terang-terangan.Misalnya ialah perbuatan menyembah berhala dan memohon sesuatu daripada sesuatu yang dianggap mempunyai kuasa; seperti memuja kubur yang dianggap keramat dengan tujuan hendak meminta nombor ekor.Lazimnya perkara seperti ini berlaku di kalangan orang-orang yang kurang berpendidikan agama.

b) Syirik Khafi (Tersembunyi).
Syirik Khafi pula adalah mempersekutukan Allah secara senyap2, iaitu tanpa diketahui oleh orang lain dan boleh juga terjadi tanpa disedari oleh orang lain serta diri sendiri; melainkan hanya Allah sajalah yang mengetahuinya.
Contoh syirik khafi yang disedari ialah:

1) Percaya k…